Saturday 26 November 2011

Cuti Sekolah Sudah Bermula.....

Cuti sekolah sudah seminggu berlalu... 
Buat murid-murid semua, selamat bercuti dengan penuh ceria. Semoga cuti persekolahan ini dipenuhi dengan pelbagai akiviti yang bermanfaat untuk kepentingan dan keluarga tercinta. Mungkin cuti sekolah kali ini dipenuhi dengan aktiviti tusyen, bersukan, ziarah, majlis-majlis kenduri, melancong dan ada juga yang membantu ibu dan ayah.Apapun aktiviti yang kita lakukan seharusnya dapat memberi senyuman yang manis buat ibu bapa atau penjaga kita. Walaupun hanya sekecil zarah kita membantu mereka, namun setinggi gunung penghargaan mereka . 

Buat rakan-rakan pendidik, mungkin cuti sekolah pada minggu pertama dan kedua banyak dipenuhi dengan tugasan di sekolah bagi mengemaskini segala tugasan sepanjang tahun 2011.Bak kata pepatah sekarang "tutup buku".Ada juga rakan pendidik yang sedang sibuk bermesyuarat bagi perancangan tahun 2012. Namun apa yang penting semua tugasan yang kita lakukan memerlukan keikhlasan dan keseronokan agar sesuatu yang kita lakukan sentiasa berlangsung dengan kepuasan tanpa sedikitpun rasa terbeban.Bagi yang telah pulang ke kampung, berhati-hatilah di jalan raya. Sentiasalah ingat akan orang tersayang memerlukan anda. 

Akhir kata buat semua, selamat bercuti dan sentiasalah merebut lima perkara sebelumnya datangnya lima perkara. Masa muda sebelum tua, masa sihat sebelum susah, masa lapang sebelum sempit, masa kaya sebelum susah, masa hidup sebelum mati...

Berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ketepian, bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian...

No comments:

Post a Comment